FORSIKRING

Når du vælger GlobalFlyt.dk til at transportere dine ejendele, kan du være sikker på, at de er forsikrede i henhold til gældende forsikringslovgivning. Vi følger branchens standardvilkår, og du kan læse mere om disse på vores hjemmeside.

Her er nogle vigtige punkter fra vores forsikringsvilkår, som er værd at huske:

  • Spejle, glas, malerier, lamper og lignende skal pakkes ind i bobleplast eller tilsvarende.
  • Fladskærme og andre elektroniske produkter skal pakkes ind i deres originalemballage.
  • Hvis du har valgt en flyttepris med fuld forsikring, skal vi stå for nedpakning og udpakning af dine ejendele.
  • For at vi kan sende en anmeldelse videre til forsikringsselskabet, skal det fulde beløb for din flytning være betalt.
  • Hvis vi konkluderer, at en beskadiget genstand skal erstattes, vil vi hente den hos dig og erstattet den gennem forsikringen. Dette kan tage op til en måned.
  • GlobalFlyt.dk har ansvar som fragtfører.
  • Vi er dog kun ansvarlige for bortkomst eller skade, der skyldes fejl eller forsømmelser fra vores side eller fra vores ansatte. Vi er ikke ansvarlige for tab, der skyldes force majeure eller for varer, der ikke kan tåle påvirkninger, der er normale under flytning. Vi tager også forbehold for ting, der er på eget ansvar.
  • Vi påtager os ikke ansvaret for bortkomst eller skade vedrørende flytning/transport af tobak, vin, spiritus, glas, spejle eller på alle former for elektrisk og elektronisk udstyr.
  • Vi er ikke ansvarlige for bortkomst eller skade, der skyldes behandling, nedpakning, læsning, stuvning, aflæsning og udpakning foretaget af kunden eller personer, der handler på dennes vegne.
  • Vores erstatningsansvar er begrænset til genanskaffelsesprisen umiddelbart inden skaden indtrådte. Affektionsværdi eller anden særlig værdi erstattes ikke.
  • Vi erstatter ikke møbler, der ikke er skilt ad og fri for skruer/hængsler.
  • Genstande, der er blevet beskadiget under flytning, hvor kunden selv har hjulpet med at bære, dækkes ikke.
  • Eventuelle skader på ejendele skal anmeldes senest 48 timer efter endt flytning.

For at forsikringssager kan tages i betragtning, beder vi om, at du sender os en underskrevet formular i PDF-format via e-mail. Formularen skal underskrives af dig som kunde, og den skal indeholde en beskrivelse af skaden samt en liste over de beskadigede genstande. Bemærk, at hvis din indsendte formular er i strid med vores generelle vilkår, vil den blive behandlet, og vi vil tage stilling til sagen så hurtigt som muligt.

Vi gør opmærksom på, at hvis du ikke har valgt en flyttepris med fuld forsikring, kan erstatningsbeløbet være begrænset. Derudover kan der være visse undtagelser og begrænsninger i vores forsikringsdækning, som du bør være opmærksom på.

Vi anbefaler derfor altid, at du undersøger dine egne forsikringsmuligheder og overvejer at tegne en ekstra forsikring for at sikre dine ejendele bedst muligt under flytningen.

Har du spørgsmål til vores forsikringsvilkår eller ønsker at indsende en forsikringsanmeldelse, er du velkommen til at kontakte os via e-mail. Vi står altid klar til at hjælpe dig.